Czynniki wpływające na SEO Twojego blogaChociaż oczywiste jest, że treść bloga ma wpływ na SEO, wiele aktualizacji algorytmów Google może sprawić, że publikowanie odpowiedniego rodzaju treści na blogu będzie trudne, jeśli nie wiesz od czego zacząć. Niektóre czynniki rankingowe bloga przetrwały próbę czasu, podczas gdy inne są uważane za przestarzałe. Oto kilka głównych elementów rankingowych, które mogą, bezpośrednio i pośrednio, wpływać na SEO Twojego bloga.

1. Czas przebywania

Chociaż czas przebywania jest pośrednim czynnikiem rankingowym dla Google, jest to krytyczny czynnik w doświadczeniu użytkownika - a wiemy, że doświadczenie użytkownika jest królem, jeśli chodzi o SEO. Sprawdź Pozycjonowanie Bydgoszcz

Czas przebywania to długość czasu, jaki czytelnik spędza na stronie Twojej stronie. Od momentu, w którym odwiedzający kliknie na Twoją stronę w SERP, do momentu, w którym opuści stronę, jest uważany za czas przebywania.

Ten element mówi wyszukiwarkom takim jak Google, jak wartościowa jest Twoja treść dla czytelnika. Ma to sens, im dłużej spędzają oni na stronie, tym bardziej jest ona dla nich istotna.

2. Szybkość strony

Wspomnieliśmy wcześniej, że elementy wizualne na Twoim blogu mogą wpływać na prędkość strony, ale to nie jest jedyna rzecz, która odgrywa tu rolę. Niepotrzebny kod i nadużywanie wtyczek może również przyczynić się do powolnego działania strony.

Usunięcie niepotrzebnego kodu może pomóc Twoim stronom ładować się szybciej, poprawiając tym samym prędkość strony. Polecam również zrobienie inwentaryzacji wtyczek na stronie bloga. Zdecyduj, które z nich są potrzebne do codziennego funkcjonowania Twojego bloga, a które zostały zainstalowane jako poprawka do tymczasowego problemu. Wtyczki, które wpływają na front-end witryny są zagrożeniem dla prędkości strony.

3. Responsywność

Większość ruchu wyszukiwania Google pochodzi z urządzeń mobilnych. Na poziomie indywidualnym, Twoja strona bloga może podążać za tym samym trendem. Nie da się tego obejść - optymalizacja strony bloga pod kątem urządzeń mobilnych jest czynnikiem, który wpłynie na Twoje SEO.

Ale co dokładnie oznacza optymalizacja strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych? Podstawową zasadą w branży jest to, aby wszystko było proste. Większość gotowych motywów stron internetowych jest już przyjazna dla urządzeń mobilnych, więc wszystko, co musisz zrobić, to zmienić przycisk CTA i powiększyć rozmiar czcionki.

Następnie, miej oko na to, jak Twoja strona działa na urządzeniach mobilnych poprzez spojrzenie na pulpit Google Analytics i uruchomienie testu prędkości strony mobilnej.

4. Data indeksowania

Wyszukiwarki mają na celu dostarczenie jak najbardziej istotnych i dokładnych informacji. Czynnikiem używanym przez wyszukiwarki przy określaniu tego, co jest istotne i dokładne, jest data indeksowania treści przez wyszukiwarkę.