Mając lokalną firmę, warto zareklamować się w wyszukiwarce Google, aby dotrzeć do klientów w najbliższej okolicy. Dzięki takiej reklamie Twoja strona będzie bardziej widoczna, co zachęci potencjalnych klientów do wejścia na nią lub odwiedzenia sklepu stacjonarnego. Oprócz tego zwiększy się wiarygodność Twojej firmy i zbudujesz zaufanie do marki. Na czym polega reklama lokalnej firmy w Google? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Jak reklamować lokalny biznes?
Jest wiele sposobów, by zareklamować lokalną firmę, Google proponuje różne rodzaje reklam, z których możesz skorzystać. Najpopularniejsze to kampania reklamowa w wynikach wyszukiwania, w sieci zakupowej, w sieci reklamowej lub remarketing. Każda z nich świetnie sprawdzi się dla każdego typu biznesu — sklepu e-commerce, firmy międzynarodowej czy właśnie lokalnej firmy, jak Twoja.
Różnica jest taka, że reklama Google dla lokalnej firmy potrzebuje odpowiedniego dostosowania. Najważniejszy jest dobór fraz kluczowych, w tym przypadku będą one musiały zawierać określoną lokalizację. Na przykład, jeśli prowadzisz salon fryzjerski w Poznaniu, frazą kluczową może być fryzjer Poznań albo salon fryzjerski Poznań.
Bez względu na to, jaki typ reklamy wybierzesz, pamiętaj o użyciu rozszerzeń. Do każdej reklamy Google możesz dodać numer telefonu lub Twój adres. Organizując kampanie, możesz dokładnie określić grupę docelową, w przypadku lokalnej firmy, możesz wybrać odbiorców, którzy znajdują się w tym samym mieście co Twój biznes.
Reklama lokalna
Reklama Google lokalna to odrębny rodzaj promowania, które oferuje wyszukiwarka i różni się tym od innych, że może wyświetlać się w mapach Google. Taka reklama pokaże się osobom, które znajdują się w pobliżu Twojej lokalizacji oraz szukają produktu lub usługi, którą masz w ofercie. Co ciekawe, możesz zawęzić reklamę tak, by wyświetlała się osobom będącym do 5 km od Twojej lokalizacji. Świetną opcją jest też funkcja przycisku telefonu, który umożliwia klientom natychmiastowy kontakt z Tobą lub przycisk trasy, który od razu wyświetla instrukcję dojazdu do Ciebie.
Jakie korzyści daje Twojej lokalnej firmie reklama Google?
-
zdobywasz więcej klientów
-
masz więcej zapytań oraz telefonów
-
zwiększasz sprzedaż
-
rozwijasz swoją markę
-
zyskujesz widoczność w wyszukiwarce
Google Moja Firma
Profil w Google Moja Firma powinien mieć każdy lokalny biznes. Możesz tam dodać wszystkie najważniejsze informacje o swojej firmie: adres, numer telefonu i godziny otwarcia, a także odnośnik do strony internetowej, zdjęcia czy też produkty z Twojej oferty.
W przypadku zdjęć najlepiej jest dodawać fotografie pokazujące Twoją lokalizację lub realizacje. Na przykład, gdy prowadzisz salon fryzjerski, możesz dodawać tam zdjęcia fryzur, jakie wykonałeś, a jeśli prowadzisz restaurację, możesz dodać zdjęcia przykładowych dań, jakie oferuje Twoja gastronomia.
Każda firma, która ma swój profil biznesowy w Google, może otrzymywać opinie od klientów. Pozyskanie jak największej liczby pozytywnych opinii jest bardzo ważną kwestią w reklamowaniu lokalnego biznesu. Dzięki pozytywnym recenzjom zwiększasz wiarygodność firmy i budujesz zaufanie klientów do Twojej marki.
- Materiał partnera