Roll-up – rodzaje i zastosowanie w branży reklamowej

Zastosowanie roll-upów jest duże, gdyż są one popularnym nośnikiem reklamy. Sprawdzają się w różnych branżach. To tradycyjna forma reklamy, która przyciąga uwagę i może zwiększyć rozpoznawalność marki.

Co to jest i jakie ma zastosowanie roll up reklamowy?

Roll up reklamowy to prosty, często wykorzystywany i efektowny system wystawienniczy. Pozwala zaprezentować różne treści promocyjne czy informacje. Jest to specjalna kaseta ze zwiniętym wydrukiem oraz maszt wykonany z aluminium (wysięgnik), który służy do ekspozycji rozwiniętego plakatu. Umożliwia złożenie reklamy i zabezpieczenie jej – m.in. w transporcie.

Rollup, czyli stojak z plakatem reklamowym, składa się z kilku elementów. Jest to

  • wysięgnik,
  • plansza reklamowa,
  • kaseta z mechanizmem rolującym,
  • torba transportowa,
  • listwa zaciskowa.

Poza tym są to produkty lekkie, łatwe w transporcie i montażu oraz demontażu. Zarówno ich składanie, jak i zakładanie zajmuje kilka sekund. W mocnej torbie transportowej można go przenieść i zabrać w dowolne miejsce.

Roll-upy – podstawa działań marketingowych

Roll-upy są często wykorzystywane podczas działań marketingowych. Świetnie prezentują się wewnątrz różnego typu obiektów, ale także na zewnątrz. To jeden z polecanych sposobów, by zaprezentować firmę na targach, konferencjach, kongresach, eventach czy imprezach plenerowych. Można zamieścić na planszy m.in. hasło reklamowe, adres strony internetowej lub profilu w social mediach czy też dane kontaktowe.   

Różne rodzaje roll upów

Roll-up jednostronny. Jest zadrukowany jednostronnie. Stosuje się materiały, które nie przepuszczają światła. Wydruki nie prześwitują i bardzo estetycznie się prezentują.

Roll-up dwustronny. Jest zadrukowany dwustronnie, można wykorzystać całą dostępną powierzchnię. Reklama będzie świetnie widoczna z obu stron. Jest czytelny, estetyczny i bardzo praktyczny. Mogą to być te same grafiki i treści albo różne.

Roll-up standard. Jest wyposażony w solidną kasetę. Wydruk wykonuje się zwykle na podłożu, które nie przepuszcza światła. Dzięki temu dobrze prezentuje się w oświetleniu naturalnym, ale także w sztucznym.

Roll-up ekonomiczny. Jego cana jest niższa, gdyż ma lżejszą kasetę. Służy głównie do jednorazowego lub kilkurazowego użytku.

Roll-up Premium. Cechuje się starannym wykonaniem, jest wyposażony w solidną i cięższą kasetę, która jest gwarancją stabilności. Można go wykorzystywać wiele razy.

Roll-upy występują w różnych rozmiarach. Mogą mieć różną wysokość ‒ popularne są roll-upy o wielkości m.in. 80 x 200 cm, 85 x 200 cm, 100 x 200 cm oraz 120 x 200 cm.